Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Műszaki vizsga
Pénzlehúzás ez is?

muszakivizsga_sopron_kerese.png

Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez pont nem a pénzlehúzásról szól! A műszaki vizsgán a gépjárművek állapotát nézik, hogy alkalmas-e a forgalomban való részvételhez. Ez mind értünk van, a biztonságunkért!

valtoznak-a-muszaki-vizsga-szabalyai-itt-vannak-a-reszletek-1.jpgA műszaki vizsga azért fontos, hogy ne kerüljön olyan autó elénk vagy velünk szembe, mely balesetet okozhat. Hogy okoz balesetet? Csak egy egyszerű példa: Az útviszonyoknak nem megfelelő sebesség valamint műszakilag nem megfelelő fékrendszer és futómű. Már meg is van a baj! Ezek elkerülése érdekében is lett kitalálva az időközönkénti hatósági átvizsgálás. Sajnos ennek ellenére is nagyon sok olyan személygépjárművet (továbbiakban autó) látni, amitől hányinger kerülgethet: Be lehet nyúlni az oldalán mert annyira szét van rohadva, vagy három négyzetméter olajfoltot találunk ott ahol parkolt, vagy amikor egy erősen füstölő autó halad előttünk az nagyon kellemes tud lenni még felhúzott ablaknál is, ha nem aktívszenes pollenszűrőt (utastérszűrőt) használunk.

De térjünk vissza a lényegre:
Napjainkban rengeteg autó rohangál az utakon, rengeteg autó szervizben van és megnőtt igények miatt az időpont egyeztetés szinte elkerülhetetlen, ezért ne is húzzuk az utolsó pillanatig. Amint eljött az időpont, beülünk a műszakilag megfelelő autónkba, majd kb. fél óra várakozás után már fizethetjük is (jobb esetben a sikeres-) vizsga díját. Ez így történt Venomnál is. Legnagyobb problémát az okozta, hogy hátul a négy helyzetjelzőből egy nem világít - valójában ez nem probléma, mivel pont a csomagtartó részen ment tökre a helyzetjelző LED, ami belül van és minden más jó, de azért szóvá tették - valamint a bal első keréknél lesz cserés a stabilizátor, viszont még megfelelő értékeket ért el az autó.

dbogi20160112005.jpg

Mit néznek?
Lényegében olyan dolgokat, aminek amúgy is jónak kell lennie. Épp ezért nem kell félni egy műszaki vizsgától.

Emisszió mérés – környezetvédelmi felülvizsgálat:
A járművek üzemelésük közben idővel törvényszerűen csökkentik a befecskendezett rendszerek hatásfokát, aminek következménye a csökkenő teljesítmény és a megnövekedett fogyasztás mellett a károsanyag-kibocsátás. Fontos, hogy autója káros anyag kibocsátása megfelelő értéken maradjon, mert ezzel nem csak a környezetünket óvjuk, hanem így üzemanyag fogyasztás, és járművünk teljesítménye is optimálisabb lesz. Üzemanyagtól függően különböző emisszió mérő beendezést használnak, amelyek jelzik azokat a károsanyagokat, amelyek meghatározzák az emisszió értékét.

Műszeres lengéscsillapító mérés:
Számítógépes diagnosztikai padon bevizsgálják lengéscsillapítóinak hatásfokát. A műszer kerekenként megmozgatja és leméri a csillapítás idejét és amplitúdójá, azaz, hogy a kritikus frekvenciánál a jármű súlyának hány %-a marad az úton.

Műszeres fékmérés:
A fék a gépjármű egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Ahhoz, hogy a mozgó járművet biztonságosan megállítsuk, hatásosan működő, tökéletes műszaki állapotú fékre van szükségünk. Ezért rendkívül fontos a fékmérés rendszeressége. Az ellenőrzés során a járművet egy számítógépes fékpadra helyezik, ennek segítségével pontos eredményt kaphatunk a fékek állapotáról.

Rázópados vizsgálat:
A rázópados ellenőrzés lehetőséget ad arra, hogy olyan helyzetben is megvizsgálják a szakemberek a jármű futóművét, amikor az igazán nagy terhelést kap. Így olyan hibákra is fény derülhet, amelyet egy álló helyzetben, vagy emelőn lévő autónál nem lehet észrevenni.

Szemrevételezés:
Ez, a vizsgálati folyamat lezáró része, ami például a beltérben található biztonsági felszerelések ellenőrzése mint pl.: elsősegélycsomag, biztonsági övek... karosszéria állapotának vizsgálatát, a világítás ellenőrzését, gumik állapotának felmérését vagy olajfolyást szűri ki. Mindennek megfelelő állapotban kell legyen. Karosszériánál is, az apróbb rügyezést, napi használatból eredendő horzsolásokat nézik csak el, szélvédőn repedés nem lehet, stb stb. Ezekkel a dolgokkal szerintem mindenki tisztában van, legalább is aki vezet és autóba ül annak tisztában kell lennie, hogy mi az ami a biztonságos közlekedéshez szükséges (KRESZ tanfolyamon is oktatják), amit minden elindulás előtt ellenőrizni kell.

Módosításokat abban az esetben fogadnak el, ha a termék ami legyen akár ablakfólia, egyedi kipufogórendszer vagy csak egy ültetés, rendelkezik magyar nyelvű műbizonylattal melyen megtalálható a szakember vagy szerviz bélyegzője, ami azt bizonyítja, hogy szakszerűen lett beépítve.

Ilyen nekem nem volt, így nem bonyolódott a történet. Kategóriájának vizsgálati díja 21.290.- forint amit legfeljebb 2 év múlva kell megismételnem, azaz 2022.01.20-ig bezárólag

A műszaki vizsga folyamatát a forgalmi engedély érvényesítése zárja le.

A helyszínen nincs lehetőségünk autót szerelgetni és nem is ott kell. Nem csak műszaki vizsgára, hanem az utakra is megfelelő állapotú autóval menjünk, mind megunk, mind mások épsége érdekében

139219_source.jpg
 A képek csak illusztrációk!

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr615417854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása