A beázás problémájáról sajnos egyre többet olvasok a közösségi oldalakon is. Ha ez nem lenne elég, Én is áldozattá váltam. Előfordul touringnál (kombi) és sedannál is. Mitől van és mit lehet tenni?
Az őszi esős napokon kellemetlen dolgokat művelhet egy "kis" beázás főleg, hogy az autót telepakolták elektronikával. Így jártam Én is, bár nyáron. Egyszer csak elkezdte feldobálni a hibákat, pontosabban az elektromosan kihajló vonóhorog elkezdett részlegesen kihajlani akaratom ellenére és ha jobbra indexeltem akkor a képzeletbeli utánfutón nem volt jó a világítás. Az alábbi videóban jól látszik, hogy az elektronika és a víz mennyire nem barátok.
Beázás okai lehetnek:
- Napfénytetős illetve panorámatetős autóknál az eltömődött vízelvezető
- Előfordul az elöregedett hátsó lámpatömítés problémája is, ez sedanoknál gyakoribb.
De hogy minden hibát kizárjunk, szépen sorba megyünk a dolgokon és minden lehetséges hibát orvosolunk, hogy ez ne forduljon elő. Már csak azért is, mert itthon egy elektromosan kihajló vonóhorog vezérlő modul 100.000 forint újonnan.
A touringot elmagyrázom, de a sedan sem különbözik sokban.
Leszedjük a csomagtér valamint a kis ablakokról a gumikédert és az utolsó oszlop takarókat, plusz a kutyaháló rögzítőjét, így meg tudjuk lógatni a tetőkárpitot. A csomagtérben az oldalsó burkolatokat leszedve jobb oldalon látjuk az akksit. Az akksi rögzítő eltávolítása és az akksisaruk levétele után kiemeljük a akkumulátort és alatta is találhatunk vizet. Nálam rengeteg volt ott is. Hol volt még? A csomagtartó legalacsonyabb pontján, ami tele van elektronikával, vezérlő modulokkal, relékkel. Mindent kipakoltam, kiszárítottam de a már említett modul sajnos nem élte túl. A tetőkárpit meglógatásával hozzáférünk a napfénytető vízelvezető csöveihez amit én sűrített levegővel próbáltam kifújatni. Ezzel csak az a bökkenő, hogy a cső másik végén van egy szűkítő, hogy az esetleges szemét ne kerüljön bele. Sokan ezt feleslegesnek tartják, ahogy én is. Ne legyen olyan könnyű dolgunk, ezt a lökhárító alá rejtették (sedannál elég a dobbetétet leszedni). Nekem egy délutánom ráment mire mindent kitakarítottam és megcsináltam, de legalább ezek után elkerülhető az ilyesmi kellemetlenség.
Szerencsére Németországban találtam 25.000 forintért bontott modult/vezérlőt, valamint az új lámpa tömítésekért csak 13.000 forintot fizettem. Így az egész történet 38.000 forintot és egy fél napot igényelt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Barzó István85 2020.11.26. 21:13:18
Szeretnék érdeklődni, hogy Te hol újítattad fel a dynamic drive-ot?
Tudnál nekem segíteni hogy egy elérhetőséggel?
Barzó István85 2020.11.26. 21:13:50
Aspi 2020.12.13. 10:51:44
venombmw.blog.hu/2019/07/12/a_futomu_eszi_az_olajat