Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Beázás
Aranyhal kerestetik!

A beázás problémájáról sajnos egyre többet olvasok a közösségi oldalakon is. Ha ez nem lenne elég, Én is áldozattá váltam. Előfordul touringnál (kombi) és sedannál is. Mitől van és mit lehet tenni?
121646491_3314323871996541_3264317270686618193_n.jpg

Az őszi esős napokon kellemetlen dolgokat művelhet egy "kis" beázás főleg, hogy az autót telepakolták elektronikával. Így jártam Én is, bár nyáron. Egyszer csak elkezdte feldobálni a hibákat, pontosabban az elektromosan kihajló vonóhorog elkezdett részlegesen kihajlani akaratom ellenére és ha jobbra indexeltem akkor a képzeletbeli utánfutón nem volt jó a világítás. Az alábbi videóban jól látszik, hogy az elektronika és a víz mennyire nem barátok.

Beázás okai lehetnek:

- Napfénytetős illetve panorámatetős autóknál az eltömődött vízelvezető
- Előfordul az elöregedett hátsó lámpatömítés problémája is, ez sedanoknál gyakoribb.

De hogy minden hibát kizárjunk, szépen sorba megyünk a dolgokon és minden lehetséges hibát orvosolunk, hogy ez ne forduljon elő. Már csak azért is, mert itthon egy elektromosan kihajló vonóhorog vezérlő modul 100.000 forint újonnan.

A touringot elmagyrázom, de a sedan sem különbözik sokban.

121599761_370762364066401_5795895221536690263_n.jpgLeszedjük a csomagtér valamint a kis ablakokról a gumikédert és az utolsó oszlop takarókat, plusz a kutyaháló rögzítőjét, így meg tudjuk lógatni a tetőkárpitot. A csomagtérben az oldalsó burkolatokat leszedve jobb oldalon látjuk az akksit. Az akksi rögzítő eltávolítása és az akksisaruk levétele után kiemeljük a akkumulátort és alatta is találhatunk vizet. Nálam rengeteg volt ott is. Hol volt még? A csomagtartó legalacsonyabb pontján, ami tele van elektronikával, vezérlő modulokkal, relékkel. Mindent kipakoltam, kiszárítottam de a már említett modul sajnos nem élte túl. A tetőkárpit meglógatásával hozzáférünk a napfénytető vízelvezető csöveihez amit én sűrített levegővel próbáltam kifújatni. Ezzel csak az a bökkenő, hogy a cső másik végén van egy szűkítő, hogy az esetleges szemét ne kerüljön bele. Sokan ezt feleslegesnek tartják, ahogy én is. Ne legyen olyan könnyű dolgunk, ezt a lökhárító alá rejtették (sedannál elég a dobbetétet leszedni). Nekem egy délutánom ráment mire mindent kitakarítottam és megcsináltam, de legalább ezek után elkerülhető az ilyesmi kellemetlenség.

Szerencsére Németországban találtam 25.000 forintért bontott modult/vezérlőt, valamint az új lámpa tömítésekért csak 13.000 forintot fizettem. Így az egész történet 38.000 forintot és egy fél napot igényelt.

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr9916238686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barzó István85 2020.11.26. 21:13:18

Szia.
Szeretnék érdeklődni, hogy Te hol újítattad fel a dynamic drive-ot?
Tudnál nekem segíteni hogy egy elérhetőséggel?

Aspi 2020.12.13. 10:51:44

@Barzó István85: Elnézést a késői válaszért. Én vettem bontott stabilizátort, melyről bővebben az alábbi bejegyzésben lehet olvasni:
venombmw.blog.hu/2019/07/12/a_futomu_eszi_az_olajat

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása