Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Nagyobb papucsot neki! 2.
Ez talán bejön...


jpeg_ke_p_9123456.jpegA tavalyi mutatvány nem jött össze, sőt, elég nagy bukó volt a történet
. Gondoltam most megpróbálkozom vele újra. Egy szép felni szinte bárminél nagyobbat tud mutatni egy autón és a véleményem nem változott. Megint több próbálkozás és kudarc után talán megvan az igazi!


Ahogy azt már több posztban is említettem, én a gyári dogokat részesítem előnyben, bár felninél lehetne kivételt tenni. De nem, gyári kell! Nagy szükséget nem éreztem a dolog iránt, majd amikor jött a tavasz, akkor elkapott valami baromság, hogy mégis kellene valami mutatós. Elkezdtem nézelődni, keresgetni...

Első próbálkozás:
img_7189.jpgHa már alufelni, akkor adjunk az érzésnek és gyári 20" volt a kritérium. Bele is futottam egy nagyon szép garnitúrába. Style 214 névre keresztelt BMW X6 feláras gyári szettje fogott meg. Elöl 10J, hátul 11J szélessége nagyon "durván" állt volna az autón. Annak ellenére, hogy megvettem közel 200.000 forintért gumi nélkül, mégis elvetettem az ötletet. A teljesítménynövelés az elsődleges célom és nyomtávszélesítő nélkül elkerülhetetlen a felni felrakása, mert 37-40 az ET (poszt alján látható egy fogalomtár, ha valakinek nem tiszta a felni jelölések) és oda hosszabb csavar kell, valamint a felnik majdnem 20kg-ot nyomnak gumi nélkül darabonként. Kell ez nekem 300 lóerő fölé? Nem tartom a legbiztonságosabb megoldásnak, annak ellenére, hogy az E39-emen így voltak fent az X5 azaz Sytle 132 felnik. Ott viszont csak 163 lóerő volt, amivel ugye nem kell és nem is lehet garázdálkodni. Az ötletet elvettettem, garnitúrát eladtam.

Marad a tavalyi koncepció:
89551256_865451637229738_2201181742906212352_o.jpgEz annyit takar, hogy a gyári Style 116 megint új nyárigumikat kap. Ez mind szép és jó volt, mivel már egyszer bejött. Viszont, hogy az életem ne legyen olyan könnyű, egy hónap alatt háromszor kellett gumishoz mennem. Az egyik eset az egy figyelmetlenség okozta, mikor sikerült lemennem az út szélére és a jobb hátsó gumi belső peremét valami kiszakította. Ezt valamilyen úton-módon (ragasztás, olvasztás pontosan nem tudom mert nem voltam ott) megoldották. A másik kettő eset volt igazán bosszantó. A felniről elkezdett lepattogni a festék és ezáltal elengedte a levegőt. Tömítő anyagot kentek a gumi és a felni közé, így volt orvosolható a probléma, de az események száma egy hónapra bontva sok volt. Nem akartam hetente gumishoz járni.

Második próbálkozás:
93786080_888852408222994_3157423299026223104_o.jpgEz lesz az igazi. Ha már felnit cserélek a fent említett okból, akkor már tényleg valami szép kell. Kritériumok nem sokat változtak: gyári, masszív, 19", konkáv és javításmentes legyen. (Milyen kis igények) Hosszas keresgetés után bukkantam bele egy gyönyörű garnitúra Style 126-ba. Ez minden kritériumnak megfelelt, sőt a gyári fényezés mellett még a gyári keréksúlyok voltak rajta. Az ára barátságos 160.000 forint volt gumi nélkül. Ami még szebb a dologban, hogy E60-on illetve E61-en nem igazán láttam ezt a garnitúrát. Teljesen egyedinek nem mondható az összeállítás, de ritkának igen. Az igaz, hogy a Style 126 E65 illetve E66 azaz 7-es szériás BMW alufelnije, de plug&play az E60-al is. Ugyan az az agyméret (72.5), 24-es ET is tökéletes, mert nem lóg ki és nem ér bele semmibe, főleg, hogy elöl 9J és hátul csak 10J. Igen ám, de ezt fel is kell gumizni. Ez már inkább jelentett fejtörést a COVID-19 ideje alatt, de aki keres az talál. Előre kapott 255/40 Continental PremiumContact6 egy szezont futott gumikat (ezek már bizonyítottak), hátulra meg új 275/35 Westlake Sport gumikat. Utóbbi nem nagy márka de a tulajdonságai B-B és ez az ami megfogott. A gumikat szereléssel megúsztam 80.000 forintból ami ilyen méretek mellett szerintem nagyon jónak mondható. Már egy kis ideje fent vannak, probléma nélkül. Remélem, hogy így is marad. Egy kis ültetés hozzá, aztán már ki is fog nézni valahogy.

Fogalomtár:

Az alufelni jelölés értelmezése
pl.:
9J x19 ET24 5x120

9 - alufelni szélessége col (hüvelyk) mértékegység

J - alufelni alakja

19 - alufelni átmérője col (hüvelyk) mértékegység

ET24 - besajtolási mélység mm-ben, minél nagyobb, a kerék annál jobban el van rejtve a sárvédők alá, minél kisebb, annál jobban kiáll az autóból

5 x 120 - PCD (osztóköre) – a kerékcsavarok száma (5) x a csavarfuratok közepén átmenő képzeletbeli kör átmérője mm-ben (120)

preview-full-autoelektrony-ako-vybrat-disky-3-hun.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr5315743396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása