A régebbi autóknál akár egy jeti is könnyen és egyszerűen kicseréli a kiégett izzókat. Venomnál ez nem így van. A BMW nem gondolt arra, hogy egyszer ki fog égni az izzó? De, gondolt rá. Ezért is cserélhető. Viszont itt már nem az egyszerűséget volt a hangsúly.
Az még hagyján, hogy ki kell venni a lámpát, még a xenon is egy vagyon. De kezdjük az elején. Egyik nap elkezdett besárgulni, majd rá kettő napra meg is adta magát. Bementem egy autóalkatrész szaküzletbe és kértem kettő darab D1S foglalatú xenon izzót. Ugye párban illik cserélni! A kínai neve nincs izé 8.000/db, de olyan nem kell. Osram vagy Hella jöhetett csak szóba. Kérlek szépen, 4300 kelvines Hella 18.000/db! Először azt hittem rosszul hallok. Egy izzó ennyi? Igen, mert ez trafóval együtt van. Ez van emberek... El is hoztam kettőt, de fogat húzva fizettem ki. Látni és látszani kell, ez az éjszakai vezetés egyik alapja.
Most, hogy kezünkben a méregdrága izzó, irány kicserélni. Felnyitottam a motorháztetőt és csak ennyit kérdeztem magamtól hangosan: Ez most komoly? Látva a Dynamic Xenon lámpatestet, tisztában voltam azzal a ténnyel, hogy ez szívás lesz (mint minden más is).
Ki kell venni! Na de hogy? Először is, lehúztam a csatlakozókat. Felül kettő és alul kettő csavar fogja a lámpát. Ezeket kihajtva még nem jött ki, feszegetni pedig nem mertem. Leszedtem a lökhárító belsején/tetején található gumit és kihajtottam a lökhárítónál található csavarokat amik ráfogják a zárhídra, ezáltal fellazítva azt. Most, hogy a lökhárító is enged, sikerült lecsúsztatni a lámpatartó műanyagról és utána kiforgatni a helyéről.
A lámpatest hátulján van egy nyitható burkolat amit kettő pöcök biztosít, azt eltávolítva már látjuk a drága hímes tojást. Balra elfordítjuk és kihúzzuk. Az izzón lévő rögzítő műanyagot egy pöcök fogja össze, azzal oldjuk és kettő felé kinyílik. Áttettem az új izzóra. A procedúra ugyan az mint a kivétel csak visszafelé. Végig nagyon óvatosan járunk el, hogy semmi ne sérüljön. Ha szerencsénk van, látszani fog a füleken, hogy hol voltak a csavarok. Ez lényeges, mert akkor a lámpa fényének vetítése ugyan olyan lesz mint előtte és nem kell állítgatni.
Ezt a mutatványt követte egy bosszantó és megoldhatatlannak tűnő probléma, amit akkor még nem is sejtettem: Nem nyílik a motorháztető! Folytatásra felkészülni!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.