Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Generátor csere
Amikor nincs feszültség, de mégis van.

Feszültség volt, a lelkemben. Szinte egyik napról a másikra elment a töltés, a szerencse a szerencsétlenségben, hogy otthon merült le teljesen az akkumulátor. Volt-e előjele, hogy a végét járja a generátor? Talán, csak nem vettem figyelembe.

img_1904.jpg


Mi is az a generátor?

Generátornak nevezzük azokat a forgó villamos gépeket, amelyek a tengelyükön közölt mechanikai munkát villamos energiává alakítják. Biztosítja az akkumulátor töltöttségét, ezáltal folyamatos energiaellátását biztosít a fogyasztóknak.

img_1936.jpg

Mi történt?

A feszültségszabályozó szénkefék elkoptak. A töltés megszűnt, akkumulátor merülni kezdett. Mivel tele van elektronikával az autó, ez elég nagy probléma. Egyre több hibaüzenet jelent meg a műszerfalon (tiszta karácsonyi hangulat) és a váltó sem tudott elváltani. Hogy megyek így dolgozni? Gyors megoldás kell, mint mindig.

img_1902.jpg

Mi a megoldás? 

Volt több alternatíva is. Az első a bontott generátor 25.000 forintért, ami ki tudja mikor ért volna ide. Nekem munkaeszköz az autó, így még aznap megoldást kellett keresnem a problémára. Gyári feszültségszabályozó 30.000 forint lett volna kedvezménnyel a második lehetőség. De akkor még nem volt biztos, hogy az a baja és kísérletezni nem volt időm. Többen mondták, hogy újítsam fel, de azt ki tudja mikor készült volna el , amit (mint ahogy azt már említettem) nem tehetek meg a jelenlegi helyzetben. Én a negyedik lehetőség mellett döntöttem: veszek új generátort. Ez mind szép és jól hangzik, addig amíg nem közölték az árát: gyári új generátor 300.000 forint. Az alkatrész üzletben ment a matek és kiderült, hogy lehet kapni felújítottat. Szuper! QWP által felújított Valeo (gyári) generátor 45.000 + 23.000 betétdíj (ha visszaviszem a régit, visszakapom azt a pénzt) és még aznap megkapom, valamint egy év garancia is van az alkatrészre. Legutóbbinál jobb ajánlatot nem is kaphattam volna.

 img_1934.jpg

Délutáni órákban csörög a telefon, hogy itt a cucc! Természetesen ha már generátort cseréltem, akkor már cserélek hosszbordás szíjat is, ami Continental-ból csak 8.000 forint. Amikor felnyitod egy ilyen autó motorháztetejét, rájössz, hogy ez nem fél órás mutatvány, azaz jó nagy szívás lesz. Nagyon rossz helyen van és sokminden gátol a munkában is. Le kellett bontanom az alábbiakat: Alsó védőburkolatok, a motorburkolatot, a zárhíd felső részét (amiben a motorháztető záródik), hűtőventilátort. A vízcsöveket kettő helyen szét kellett húzni, egyik hely a hűtőfolyadék termosztát, másik a hűtővíz tartály, hogy tudjuk mozgatni a csöveket, így nem fog eltörni/sérülni. Továbbá az egyik intercooler cső is leugrott, aminek a másik vége az EGR szelepre megy. Még így sem volt egyszerű! Az autó áramtalanítása után leszedjük a generátor hátulján található negatív csatlakozót, amit a pozitív kábelek követnek. Utóbbit egy csavar fogja, de az olyan rossz helyen van, hogy "az csak na!" A szíjat meglazítjuk, valamint el kell távolítani az egyik (alsó) feszítőgörgőt, hogy hozzá férjünk a generátort rögzítő csavarhoz. Ebből kettő van. Amint azokat kiszedtük, nagy nehezen ki fogjuk forgatni a generátort, legalább is én azt hittem. El kellett távolítanom a szervószivattyú szíjtárcsáját, mert nagyon útban volt és féltem, hogy a hűtő megsérülhet, mert nem védi semmi a ventilátor hiányában. 

img_1923.jpg

Az összerakás már sokkal gyorsabban ment és kevésbé volt szenvedés, kivéve a hosszbordás szíj. Fűztem jobbra-balra, mindig maradt fél méter (körülbelül kettő méter hosszú). Egy kis telefonos segítséggel kaptam egy ábrát, amin jól látszik, hogy kell felfűzni. Amint fent volt a generátor, visszaraktam az akkumulátor sarukat és töltőre tettem a gépet, így amíg visszaszereltem az eltávolított alkatrészeket, töltött annyit, hogy beinduljon. Az első indításnál azért akadt hibaüzenet, mint pl.: az aktívkormány hiba, valamint túl nagy a feszültség, de ezek pár kilométer megtétele után elillantak. A legnagyobb öröm számomra az volt, hogy 11.5V után már 14.4-14.8V feszültség van. Ez annyit jelent, hogy a probléma orvosolva. 

img_1941.jpg

Mindez megvolt egy délután alatt 53.000 forintból, mert a régi generátorért visszakaptam a 23.000 forint betétdíjat. Sokkal nyugodtabb vagyok, mint egy bontott generátorral, az egy év garancia miatt, valamint ez egy teljesen felújított alkatrész. Az ára is teljesen elfogadható. Gyűrhetjük tovább az aszfaltot! 

img_1933.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr1115432204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása