Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Nincs fűtés!
Termosztát csere

img_1871.jpgAmikor nincs fűtés az autóban, azt több probléma is okozhatja. De amikor a motor sem éri el az üzemi hőmérsékletet, az már tényleg gond.

Hidegebb napokon tűnt fel, hogy az autó fűtése szinte semmi meleg nem nyom. Annyira nagy probléma nem volt számomra, mivel az ülések fűthetőek, de hát még is zavaró. Azonban nagyobb probléma, hogy a motor nem melegedett fel üzemi hőméréskletre, amit eddig nem tudtam. Az LCI E60/61-ben nincs vízhőfokjelző és ezért nem is volt szembetűnő a hiba, ún. "titkos menüben" lehet ellenőrizni a vízhőfokot az óracsoporton.

img_1242.jpg

A rossz termosztát több problémát is okozhat. Mivel nyitott állapotban maradt, ezért az autó nem érte el az üzemi hőfokot, mely 90 fok. Legmagasabb mért érték is 80 körül volt. A rossz termosztát többletfogyasztást is okozhat, mivel dúsabb keverékkel megy az autó mert hideg. Amennyiben zárt állapotban marad, a motor túlhevülhet, illetve nehezen hűl vissza.

A termosztát a hengerfejnél talállható, amire megy a hűtőnek a csöve. Normális esetben 88 foknál kellene nyitnia.

A problémára fény derült, most jöhet a javítás, esetünkben a csere. Nagyon kedvezményes áron vettem a legjobb minőségű Mahle (Behr) termosztátot, mely 16.000 forint volt és jár hozzá egy év garancia. (Ilyenkor érdemes az EGR termosztátot is cserélni, bár az enyémben az technikai okok miatt nincs - ezt másik posztban részletezem, hogy miért) Ilyenkor nyugodtan számíthatunk arra, hogy sok hűtővíz el fog folyni. Desztillált víz és töményebb fagyálló keverékével töltjük majd fel a hűtőrendszert, ezek pár száz forintos tételek.

img_2159.jpg

Kicsi bontást igényelt a mutatvány. Ezeket kellett eltávolítani: Motorburkolat, zárhíd felső fele, intercooler-egr cső, hűtőventilátor.

Kettő darab vízcsövet kell lehúzni a termosztátról. Előtte mindenképp helyezzünk egy nagyobb edényt az autó alá, hogy az elfolyó hűtővíz ne a talajba kerüljön, mert környezetszennyező! Négy darab csavar rögzíti a hengerfejre a cserélendő alkatrészt. Amint ezek megvannak, mehet vissza az új. Fokozottan figyeljünk arra, hogy a tömítés a termosztát házban rendesen benne legyen (ezt álltalában adják az újhoz, a régit semmiképpen ne tegyük vissza), valamint a vízcsövekkel is bánjunk óvatosan mert elég sérülékenyek tudnak lenni 11 éves korukra. Amint összeraktuk a motorteret, beindítjuk az autót. A hűtörendszert egyből nem fogjuk tudni teljesen feltölteni, hála a működő alkatrésznek. Desztillált vízből és a fagyállóból megcsináljuk a -25 fokos keveréket (én ennyire szoktam), és elkezdjük feltölteni amíg tudjuk. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet, nyit a termosztát és elkezd keringeni a hűtővíz a rendszerben. Itt majd tapasztalhatunk olyan hibát a műszerfalon, mely arra figyelmeztet, hogy kevés a hűtővíz, de amint fel lesz töltve, a hiba megszűnik. Vigyázni a forró vízzel!

img_2163.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr7715479646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása