Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Honosítás
Magyar rendszám 5 lépésben, 6 óra alatt

img_5536.jpgAz előző posztból kiderült, hogy külföldi okmányokkal vettem az autót, mivel a regisztrációs adó nem lett 100%-ban kifizetve, ahogy megegyeztünk. Ez már a harmadik autó (mind BMW), amivel végig kell játszani ezt a tortúrát. Minden ott kezdődik, hogy veszel egy külföldi autót, esetünkben Venom (későbbiekben már nagyon gyakran fogok így hívni az autót) német papírokkal rendelkezett. Nem elég, hogy nagy pénzért megveszed a kiszemeltet, továbbra is mélyen zsebbe kell nyúlni, ha itthon szeretnénk hosszú távon használni. Mi ennek a menete?

1. NKH:
Engem sok fejfájástól megmentett, hogy az autó már volt műszakin, mivel használták "P" rendszámmal. De ha nincs, akkor a kétnyelvű adás-vételivel, személyes okmányainkkal (utóbbi értelem szerűen mindenhova kell) és az autó külföldi forgalmi engedélyével besétálunk a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, majd ártatlan szemekkel kérünk vizsgaidőpontot. Ők adnak körülbelül egy hónapra rá. Ennek díja körülbelül 40.000 forint. Amennyiben az autó rendelkezik érvényes műszakival, akkor is ugyan ez a történet, csak megússzuk egy 8.000 forintos szemlével. (Mellékesen megjegyezném, hogy előző autómnál műszaki előtt elküldtek motorszámot kiolvastatni, azt olyan 3.000 forintom bánta) Ugorjunk egy nagyot (tegyük fel, hogy gond nélkül átment)! Sikeres műszaki után kapunk műszaki vizsgálati bizonyítványt és jármű műszaki adatlapot. Ezekkel kell vinni eredetvizsgára.

2. Eredetvizsga
Tíz óra tájt, összefutottam unokaöcsémmel egy autó mosóban és kérdezgetett az "új" autóról. Csalódottan mondtam, hogy "nem tudod kipróbálni, még nincs honosítva". "Intézzük el!" mondta nagy izgatottsággal. Nekem nem kellett több, telefonálgatás össze-vissza tréler és eredetvizsga időpont miatt... Kezdtem feladni a dolgot, mire (körülbelül) a hetedik helyen van szabad hely 13:30-ra (jelenleg 12:30-at mutatott az óra). Az autó 25km-rel parkol és rendszám nélkül. Autószállítót vagy aki alkalmas lenne utánfutót vontatni, természetesen nem találtunk. Sebaj, menjünk! Az autót nagy izgalmak árán sikerült az időpontra bejuttatni (ennek módja szabálysértésbe ütközhet ezért nem részletezem). Egy óra várakozás után már rendben volt minden, csak aláírnom és fizetnem kellett 20.000 forintot. Itt kaptunk egy hatósági bizonyítványt, hogy az autó adatai és okmányai a valóságnak megfelelnek. Itt már félúton járhatunk, de csak most jön a zsebbenyúlós történet.

64599716_846663685707511_6989028748376932352_n.jpg3. NAV
Őket mindenki szereti (mondjuk én pont nem). Besétálunk, közöltük a fájdalmunkat de nem nagyon hatotta meg őket. Adtak formanyomtatványt, amit ki kellett tölteni. Néha segítettek egy kicsit. Ide nem árt sőt, erősen ajánlott ha magunkkal visszük az eddig kapott papírokat. Ha minden rendben van, kapsz egy szép összeget (amitől valójában meg kell válnod). Azt mondták nekem, hogy be kellene fizetnem 188.150 forintot regisztrációs adó néven. Nem díjaztam az ötletet, viszont nem én vagyok a "főnök". UniCredit Bankba érdemes készpénzzel fizetni, mert 10-15 percen belül már látják, hogy a befizetés megtörtént, de ez 1.100 forintba fáj. Visszaérve már megkapjuk az igazolást. Arra figyeljen mindenki, hogy ha van adótartozása, akkor elkobozhatják az autót!

4.Biztosító
Szerencsére már megvolt hova megyünk. Allianz! (ez itt nem a reklám helye, ezért nem is szúrok be linkeket) Előző autóim is ott voltak biztosítva. Megállapítottak éves szinten 68.000 forintot. Nagyon örültem, mert az E39-re fizettem 80.000-et. Eddig keveset vártunk mindenhol és viszonylag gyorsnak mondható az ügyintézés is, reméltem, hogy még aznap lehet belőle valami.

64925277_462946024276571_6727184847405580288_n.jpg5. Kormányablak
Na, ide megint vastag pénztárca fog kelleni, éreztem a lelkem mélyén... A jóslat beigazolódott. Leadva a hölgynek az összes papírt, közölte az összeget: 157.500 forint! Mennyiii??? Hát ez megint nem lottónyeremény, hanem költség. Kérlek szépen ez úgy jött ki, hogy vagyonszerzési illeték mértéke: 650 forint/ kilowatt. Venom 210kW azaz  137.000 forintot húztak le rólam. Mellette meg kellett venni a rendszámtáblát ami 8.500 forintot kóstált és a törzskönyv valamint a forgalmi engedély kiállításáért kellett fizetni 6.000 - 6.000 forintot.

Visszaérve az autóhoz, felpattintottam a rendszámtáblát és közlekedhettem vele. VÉGRE! Mellékesen megjegyezném, hogy ha jól figyeltetek, 10:00-kor kaptunk napszúrást, akkor tört ránk a "Lehetetlen küldetés". Sikerült is 16:00 órára. Ez köszönhető annak, hogy szinte minden egy helyen van és gyors volt az ügyintézés. De leginkább unokaöcsémnek, hogy rábeszélt és kitartóan végigcsinálta velem ezt a szenvedést. Összesen 434.750 forintba került Venom magyar forgalomba helyezése. Ahogy a neve is sugallja, nem egy ártatlan autó, már többször előtört a gonosz... Következő posztban megtudjátok, mivel bosszantott fel legelőször.

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr5714905078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása