Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Olajcsere
Már ideje volt...

Egy kicsit megkéstem az olajcserével, bár egy cseppet sem bánom, pedig kulcsfontosságú dolog! Az olajcserére felettébb érdemes odafigyelni, mivel a karbantartáson múlik az autó állapota is. Nem írok az olajokról és az olajcseréről regényt, mert rengeteg szakirodalom olvasható róluk.117155932_313518676596641_7615951810909464097_n.jpg

Mikor érdemes olajat cserélni?
A gyári intervallum 25.000 km amit nagyon soknak tartok, főleg egy 500.000 km-t futott autóban. Véleményem és mások tapasztalatai alapján érdemes mindezt 8-10.000 km-enként elvégezni. Ezek ellenére még is 17.000km-t mentem el egy olajjal.

Sajnos minden mást fontosabbnak tartottam, pedig nem lett volna szabad! A gyári olajcsere időintervalluma nagyon soknak tűnik számomra. Nem mindig bír az olaj annyit, amennyit a gyártó előír. Ez jó nekik, mivel az öregebb, elhasználódott olaj nehezebben jut el a rendeltetési helyére és fém a fémen súrlódnak az alkatrészek, ezzel megnövelve a motor kopását, esetlegesen alkatrészek mennek tönkre, melyek szinte csak a gyártótól rendelhetőek, valamint ők tudják szakszerűen javítani. Jól hangzik mi? De nem nekem.

116277026_352868712374596_7643401112886781945_n.jpg

Miért nem aggódom?
Ahogy azt már említettem, főleg az előző posztban, hogy az autóban feltehetőleg félmillió kilométer felett van a futásteljesítmény, amely annyit tesz, hogy 13x megkerülte a földet. Ezért hamarosan egy komolyabb motorfelújítás, illetve motor átalakítás veszi kezdetét. Így ha a maradék idő alatt egy kicsit is jobban megkopnak a dolgok, az sem fog földhöz verni, mert ami cserélhető, az cserélve is lesz!

Mit kapott legutóbb?
Az első olajcseréről nem írtam semmit, de ezt is csak érdekesség képen említem meg:

  • Olajszűrő: MANN-Filter 5.500.-
  • Levegőszűrő: MANN-Filter 15.200.-
  • Utastér levegő szűrő (Pollenszűrő): MANN-Filter, mely gömbaölő- és antibakteriális hatással rendelkező polifenolos aktívszén szűrő 13.900.-/db (2 darab kell!)
  • Üzemanyag szűrő: MANN-Filter 15.700.-
  • Motorolaj: 5W-30 MOTUL X-Clean EFE 5.300.-/liter (9 litert rendeltem)

Annyi szerencsém volt a dologban, hogy 111.900 forint helyett megkaptam kis kedvezménnyel a dolgokat és csak 91.000 forintot kellett mindezért fizetnem.

116425438_2121016858042434_1759009584973372438_n.jpg

Óra szerint 215.000km-nél volt a legutóbbi olajcserém, ami azt jelenti, hogy a következőt legkésőbb 225.000km-nél el kell végeznem. A szervizintervallum nullázása és az olajcsere is szervizben történt, szakember jelenlétével. Így a szervizintervallum nullázása számítógéppel lett végrehajtva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr6016105474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása