Egy kicsit megkéstem az olajcserével, bár egy cseppet sem bánom, pedig kulcsfontosságú dolog! Az olajcserére felettébb érdemes odafigyelni, mivel a karbantartáson múlik az autó állapota is. Nem írok az olajokról és az olajcseréről regényt, mert rengeteg szakirodalom olvasható róluk.
Mikor érdemes olajat cserélni?
A gyári intervallum 25.000 km amit nagyon soknak tartok, főleg egy 500.000 km-t futott autóban. Véleményem és mások tapasztalatai alapján érdemes mindezt 8-10.000 km-enként elvégezni. Ezek ellenére még is 17.000km-t mentem el egy olajjal.
Sajnos minden mást fontosabbnak tartottam, pedig nem lett volna szabad! A gyári olajcsere időintervalluma nagyon soknak tűnik számomra. Nem mindig bír az olaj annyit, amennyit a gyártó előír. Ez jó nekik, mivel az öregebb, elhasználódott olaj nehezebben jut el a rendeltetési helyére és fém a fémen súrlódnak az alkatrészek, ezzel megnövelve a motor kopását, esetlegesen alkatrészek mennek tönkre, melyek szinte csak a gyártótól rendelhetőek, valamint ők tudják szakszerűen javítani. Jól hangzik mi? De nem nekem.
Miért nem aggódom?
Ahogy azt már említettem, főleg az előző posztban, hogy az autóban feltehetőleg félmillió kilométer felett van a futásteljesítmény, amely annyit tesz, hogy 13x megkerülte a földet. Ezért hamarosan egy komolyabb motorfelújítás, illetve motor átalakítás veszi kezdetét. Így ha a maradék idő alatt egy kicsit is jobban megkopnak a dolgok, az sem fog földhöz verni, mert ami cserélhető, az cserélve is lesz!
Mit kapott legutóbb?
Az első olajcseréről nem írtam semmit, de ezt is csak érdekesség képen említem meg:
- Olajszűrő: MANN-Filter 5.500.-
- Levegőszűrő: MANN-Filter 15.200.-
- Utastér levegő szűrő (Pollenszűrő): MANN-Filter, mely gömbaölő- és antibakteriális hatással rendelkező polifenolos aktívszén szűrő 13.900.-/db (2 darab kell!)
- Üzemanyag szűrő: MANN-Filter 15.700.-
- Motorolaj: 5W-30 MOTUL X-Clean EFE 5.300.-/liter (9 litert rendeltem)
Annyi szerencsém volt a dologban, hogy 111.900 forint helyett megkaptam kis kedvezménnyel a dolgokat és csak 91.000 forintot kellett mindezért fizetnem.
Óra szerint 215.000km-nél volt a legutóbbi olajcserém, ami azt jelenti, hogy a következőt legkésőbb 225.000km-nél el kell végeznem. A szervizintervallum nullázása és az olajcsere is szervizben történt, szakember jelenlétével. Így a szervizintervallum nullázása számítógéppel lett végrehajtva.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.