Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Nehezen indul a napod?
Cserélj izzításvezérlőt

img_6190_1.jpgNehezen, sőt nagyon nehez indult az autó hidegben. Szerencse, hogy kitartó az akkumulátor. Füstpamacs is volt bőséggel. Mi a teendő?

Először azt gondoltam, hogy izzítógyertya, de az nem nagyon szokott tönkre menni. Annál inkább tipushibának nevezhető az izzítás vezérlő, mely nem csak egy relé, hanem egy modul. Innen indulva próbáltam meg a hibát orvosolni. Ha nem lesz jó, továbbmegyünk és gyertyákat is cserélünk. 

Mivel már említettem, hogy tipushiba ezért logikusan gondolva itt kezdem a próbálkozást a nehezen indulás megszüntetésére.

Nem tartozik a legolcsóbb alkatrészek közé, Bárdiban 43.000 forint a listaára a Beru márkájú izzításvezérlőnek. Beru a gyári is, viszont az 60-70.000 kedvezmény nélkül, csak mert BMW logó van rajta. Egy másik alkatrészüzletben a kedvezményemmel 25.500 forintba került a kis fekete dobozka.

img_2196.jpg

Ilyet még nem cseréltem és lényegében azt sem tudtam hol találom. Mivel modul, reméltem, hogy könnyen hozzáférhető zárt helyen lesz... Kurv*ra nem :) (Ha szemben állunk az autóval: ) A hengerfej jobb oldalán helyezkedik el (igen, a motortérben). De még így is előbb van mint a már említett izzítógyertyák, így megyünk szépen sorba.

"Láttam egy videót, gyerekjáték!"  Szokott elhangzani dolgokról, amik egyszerűnek tűnnek. Ugyan ebbe a csapdába estem én is. A videóban egy srác kemény 13 perc alatt kicserélte: "Sima ügy!" Ahogy Móricka elképzelte, a valóság bő 3 óra. Megtekerte az idegeimet alaposan, pedig több dolgot lebontottam, mint az illető a videóban. Gondolok itt ezekre: Motorburkolatot, intercooler-egr csövet és a jobb hozzáférhetőség miatt a szívósort EGR-rel együtt (ahhoz hogy ez lekerüljön, le kell szedni a pollenszürőket, annak a házát ami a szélvédő alatt megy el, valamint a gyári toronymerevítőt is). Egyedül kicsit nehéz a csere, mert jól jött volna három kéz, de nekem csak kettő jutott. Világítással voltak problémák, nagyon eldugott helyen van. Csövek tönkelege mögött, bent a vaksötétben.  Egyszerűbb lett volna akkor megcsinálni amikor termosztátot cseréltem, mert akkor a vízcsövek eltávolításával könnyebb lett volna az életem, de nem volt kedvem újra a hűtővízzel időzni.

img_2195.jpg

Bár csak kettő csavar fogja fel, valamint kettő csatlakozó megy bele, a hozzáférhetetlensége miatt megizzasztó volt annak a pár dolognak az eltávolítás is. A Visszarakás érdekes módon az addig eltöltött idő tört része alatt megvolt.

A csere utáni első indításnál nem vettem észre különösebb változást, ám utána nem volt használva kettő napig és reggel be kellett indítani, nagyon kellemes meglepetés ért, a legjobb ami történetett: könnyed indulás és a füstölés is elillant.

Következő lépés egy kis kozmetika lesz, mert nem csak szerkezetileg igényelt törődést Venom, hanem esztétikailag is.

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr8615479948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása