Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

A futómű eszi az olajat
Hallottál már ilyet?

img_6348.JPGHa már kicseréltük a kiégett xenon izzókat és extrém módon kinyitottuk a motorháztetőt úgy tűnhet, hogy minden jó. Dehogy! Most jött csak igazán a kihívás.

Az, hogy egyre nagyobb problémák jönnek elő, nem tudom, hogy a véletlen műve lehet-e vagy csak az én szerencsém. Amikor azt hinném, hogy egy ideig minden jó lesz, közel sem jönnek be a számításaim. Szintén egy "szép" nyári napon felvillant egy hibaüzenet. (Ezek a szép nyári napok kergetnek őrületbe)

img_6313.JPG(Kormányzási hiba: Veszély! Olajveszteség a kormány- és felfüggesztési rendszerből. Ne folytassa az utazást. Lépjen kapcsolatba a legközelebbi BMW szervizzel.)

"Steering fault!"
Ezt kiabálta... Ezt nem hiszem el, mi a bajod már megint? 

img_6331.JPGNem igazán vertem magam nagy kalandokba. Megnéztem a szervóolaj szintet és látom, hogy kevés. Oké! Szokás szerint, szokásos alkatrészszaküzlet. Már csukott szemmel oda találok, de szerintem az autó is. CHF11S hidraulikaolaj kell neki, ami 7500 forint/liter. A tartály kupakját letekerve, láthatjuk annak az alján a nívó pálcát. Feltöltöttem maximum szintig és láss csodát a hibaüzenet eltűnt. Ha-ha-ha: ördögi kacaj. Ha csak ennyi lett volna a gond.

img_6314.JPG50km megtétele után megint előjött a hibaüzenet. Az olaj elfolyik, durván! Pár nap után már 10km-t sem tudtam úgy megtenni, hogy ne legyen "steering fault". Arra mindig ügyeltem, hogy legyen benne elég hidraulika olaj így pár nap alatt 2 liter el is folyt és itt elegem lett, le kellett tenni. Sajnos hiába vártam egy hétig, senki (autószerelő) nem ért rá a problémámmal foglalkozni, ezáltal magam vettem kezelésbe a dolgokat. Jó ötlet ez? Majd kiderül.

Aknára álltam, úgy hogy kényelmesen leférjek de lássam az elejét. Az első gyanúm az aktív kormány volt, hogy ott folyik el. Lebontottam az alsó burkolatokat, de olaj nyomát az intercooler csövén kívül sehol nem láttam. Ez annyiból jó, hogy nem az aktív kormánymű, ami egy nagyon drága játék. Nézegetve az autó alját, láttam, hogy hátul egy merevítőn mint a vízcseppek, úgy folyik valami. Szembe sütött a nap és kilógott az autó az aknáról, így nem sokat tudtam értelmezni a látottakból. Megfordultam és betolattam a garázsba. Lementem és rosszul lettem.
img_6390.JPG
Nem a legszebb látvány fogadott. Szinte minden olajos volt. Nagyobb a baj mit gondoltam. De akkor ezt még nem tudtam biztosra. Átpucoltam az egészet féktisztítóval és ronggyal. Amúgy az aktív kormánymű és a Dynamic Drive ugyan azt az olajat használja. Reméltem, hogy egy cső durrant csak el, de hamar bebizonyosodott, hogy a hátsó aktív stabilizátornál folyik a nedű. Nem lesz olcsó, ezt elkönyveltem magamban

img_6391.JPG

Autó parkolóba, kezemben a telefon és mint valami függő, napokig bújtam a netet. A szokásos alkatrész üzletben, ahol lassan napi látogató vagyok, 574.000 forintot mondtak a gyári új alkatrészre kedvezménnyel. Nem volt vicces fiúk! Nem poénnak szánták, ez valóban ennyi. Keresgettem tovább, majd egy külföldi oldalon leltem felújítottra, ahol ha küldök cseredarabot akkor 210.000 forintért megkapom. Még mindig nem felel meg az elképzeléseimnek a dolog. A döntés a következő: veszek Magyarországon bontottat, majd az enyémet elküldöm felújíttatni. Leginkább a közösségi oldalakon kerestem és találtam is bontottat, melyért 140 darab ezrest kértek. Lassan kezdett már aktuális lenni, de beleakadtam több E61 hirdetésbe, ahol azért csak-csak megkérdeztem, hogy van-e és ha igen, mennyit kóstál egy ilyen. Pár óra néma csend után jött az üzenet: "Van! 40.000, de csak jövő héten lesz nálad." Tökéletes! Addig kell kibírnia, amíg vissza nem kapom a sajátomat megjavítva.

img_6517.JPG

img_6521.JPGItt még nem ér véget a dolog. Megadjuk azért ennek is a módját. Ha már kicseréljük az aktív stabilizátort (amint ideér vele a futár), akkor már a közvetlen alkatrészeket is és talán egy kis csinosítgatás is belefér, ami mások számára abszurd dolog. Vissza a híres-nevezetes boltba. Vettem kettő darab Lemförder hátsó stabilizátor kart ami darab áron 7.000 forint, elég szép kedvezménnyel (eredeti ára: 12.500.-/db) kaptam meg. Újra 2 liter olaj lett véve a biztonság kedvéért. Valamint gondolkodtam poliuretán szilenten, de félő (több vélemény alapján), hogy idő előtt megint tökre megy a Dynamic Drive a keményége miatt, úgyhogy maradt a gyári minőségű, Febi által gyártott termék. Utóbbiért 3.300 forintot fizettem darabjáért.

img_6522.JPGHa ezek még nem lettek volna elegek, betértem egy festék boltba is. Szép, újszerű kinézettel kerüljön fel a bontott aktív stabilizátor. Kevertettem ki 416 (Hellrot) és 086 (Black) gyári színt, hogy ezzel fogom lekezelni mielőtt felteszem a helyére. Azonban erre nem volt szükség, mert csak a képeken nézett ki ótvar módon. Megpucoltam és láss csodát, sehol egy rozsda vagy kopás. A festékek jók lesznek még másra, bár ötletem nincs hova használom el.

jcxf7763.JPGA stabilizátort, mint említettem: átpucoltam és megkapta az új stabilizátor karokat, valamint a szilenteket. A stabiliziátor rúd tartó, amiben a szilent is van, el volt oxidálódva (az miatt vannak az ütés szerű nyomok benne). Ezt drótkefével megpucoltam, mint ahogy a helyét is, hogy normálisan össze lehessen rakni. Amit alul látunk merevítőket (az ötödik képen), azokat le kellett szedni és a kipufogót is meg kellett lógatni, hogy kényelmesen tudjak dolgozni. Rossz ki, jó be. Összerakva még nem ér véget a történet, mivel le kellett légteleníteni (diagnosztikával meg lehet csinálni, van légtelenítő program). 

img_6526.JPG

Első ránézésre jónak tűnik, 50 km-es próbakör (nem nagy táv) megtétele után sem látok olaj folyást és a Dynamic Drive teszi a dolgát ahogy kell. Hosszabb távon derül ki, hogy mit alkottam, de remélem így marad. Bontott alkatrész, ezért csodát és örök-élet garanciát nem várok tőle. Az elején nagyobb volt a füstje mint a lángja és sikeresen megoldódott, sőt még olcsón megúsztam. Remélem lassan össze fog állni Venom, hogy a lényegre is tudjak koncentrálni, az átalakításra.

img_6329.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr1614918860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása