Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

E60/E61
Áttörés az autóiparban

wp2627210_nagy.jpgNem a legújabb modellt sikerült beszerezni, de itt már megtaláltam azt, ami nekem kell és elérhető áron. A széria tartogatott pár forradalmi újítást.

A BMW E60/E61 a BMW 5-ös sorozat ötödik generációja. 2003-tól 2010-ig, 4-ajtós szedánként (E60-as modellkód) és 5-ajtós verzióban (E61-es modellkód, „Touring” -ként, azaz kombi) volt forgalmazva.

Az ötödik generáció számos új elektronikai funkciót vezetett be, többek között az iDrive információs és szórakoztató rendszert, a Head-Up kijelzőt, aktív sebességtartó automatikát, aktív kormányzást, adaptív fényszórókat, éjszakai látást (Night Vision), sáv elhagyás figyelmeztetést és a hangvezérlést. Az E60 volt az első 5-ös sorozat, amely turbófeltöltős benzinmotorral, 6-fokozatú automata sebességváltóval és regeneratív fékezéssel (fékenergia visszanyerő rendszer) volt elérhető.

Az utcai sport verzióját, az M5 modellt 2005-ben vezették be, és az S85 V10 motor hajtja. A szedán és touring karosszériával értékesítették, a legtöbb autó 7 sebességes SMG III sebességváltóval volt szerelve.

Az elődje az E39, majd 2010-ben az F10 váltotta fel.

Fejlesztés:

Az E60 fejlesztési programja 1997-2002 között zajlott. A vezető tervezője Boyke Boyer volt. A végleges tervet, amelyet Davide Arcangeli a BMW tervező igazgatója, Chris Bangle fejlesztett ki, 2000-ben és a német formatervezési szabadalmak 2002. április 16-án nyújtották be.

A szedán 2003. július 5-én indult Európában és 2003 októberében Észak-Amerikában. 2004 végén a Touring modellek kerültek bevezetésre.

60242252_2186599098098744_7368715260481503232_n.jpg

Karosszéria formák:

- Sedan (E60)
- Hosszú tengelytávú szedán (L-E60 - ez csak kínában volt elérhető)
- Touring (E61)

Az E60 karosszériájának eleje alumíniumból készült, de acél az utastér és a hátsó rész. Ezzel sikerült a szedán modellek súlyeloszlását ​​50:50 százalékban megvalósítani.

img_6348.JPG

Érdekesség:

Az E65 7-es sorozatban először debütáló iDrive információs és szórakoztató rendszer minden E60 modell megkapott. A szabványos iDrive rendszer 6,5 hüvelykes LCD-képernyőt, Bluetooth-kihangosítót és hangvezérlést, valamint járműbeállításokat tartalmazott. Az opcionális funkciók közé tartozik a 8 hüvelykes LCD képernyő, a műholdas navigáció és a DVD lejátszó.

Az E60-ban elérhető egyéb funkciók közé tartozik az aktív sebességtartó automatika, a Bi-Xenon fényszórók, a futószárnyas gumiabroncsok, az aktív stabilizátorok és az aktív kormányzás. A biztonsággal kapcsolatos elemek közé tartozik a dinamikus stabilitásszabályozás (DSC), az adaptív fényszórók és az éjjelátó.

Az E60 élettartama alatt az alábbi funkciók kerültek hozzáadásra: Aktív sebességtartó automatika Stop & Go,  kulcs nélküli bejutás, LED hátsó lámpák, sávelhagyás figyelmeztetés és a vészfékezés figyelmeztetés.

Az E60 volt az első 5 sorozat 22 év alatt, amikor a középkonzol nem irányult a vezető felé de az E60 utódja visszatért a középkonzol elforgatásához a vezető felé.

2003-ban az 525i, az 530i, az 545i és az 550i gépekhez 6 sebességes SMG sebességváltót ajánlottak.

22377468_7c8c3b0c037b25dbacbdce720e2f1839_wm.jpg

M5 modell:

Az E60 M5-öt a BMW S85 4999 cc V10 motor hajtja.
Az 500 lóerőt 7750-es fordulaton, valamint az 520Nm 6100-as fordulaton adja le. Ezeknek a szép számoknak köszönhető, hogy 0-ról 100-ra 4,7 másodperc alatt gyorsul.
Az M5-ösek 7-fokozatú automata sebességváltóval ("SMG III") gyártották, azonban néhol felbukkan 6 sebességes manuális váltóval is.
22377470_dec4add29be44a9ec0c8e799be784a9a_wm.jpg
Biztonág:

Kezdetben az 5-ös széria az EuroNCAP tesztjén csupán 3 csillagot ért el. Ezután módosítottak a kormányoszlopon, lábtartón, ajtókereten, zárakon, a légzsákokon, és az elektronikán, minek köszönhetően sikerült kiérdemelni a 4 csillagot.
A BMW állásfoglalása ezzel kapcsolatban az volt, hogy a módosítások pusztán a pontszámokat érintik, nem pedig a jármű biztonságát, ezért a régebbi modelleket nem hívták vissza.

EuroNCAP pontok:
Felnőtt védelem: 4/5 stars
Gyerek védelem: 4/5 stars
Gyalogos védelem: 1/4 stars

Az amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet (IIHS) tesztjén az E60 széria jó értékelést kapott frontális ütközésre, oldalütközésnél viszont valószínűleg a vezető súlyos törést, és vagy belső szervi sérüléseket szenvedett volna. A tesztet 2007-ben végezték, a későbbi modelleken javítottak az oldalütközés biztonságán.

NHTSA pontok
Vezető: 3/5 stars
Utas: 5/5 stars
Vezető oldalbiztonság: 5/5 stars
Utas oldalbiztonság: 5/5 stars
Borulás: 4/5 stars

img_5552.jpg 

Ráncfelvarrás (Facelift - LCI):

A BMW E60-at 2007-ben érte utol a facelift. Ez kívülről kisebb változtatásokat jelentett, mint például új első fényszórók, hátsó lámpák, és első lökhárítók.
Belül az iDRIVE rendszer programozható "kedvenc" gombokat kapott (kései 2008-as modellektől), frissítették a menü rendszert, és az addigi DVD rendszert belső tárolósra cserélték. Mechanikailag új motorok és váltók érkeztek az E70 X5-ből.

64710637_1267935550038439_5810556741024219136_n.jpg

Az aktív sebességtartó automatika innentől kezdve teljesen meg tudja állítani az autót, majd újra indulni tud. Az első fényszórók immár adaptívok, a hátsó lámpák ledesek. Megjelent a sávelhagyás figyelmeztetés, az éjjellátó berendezés és a head-up display.

img_6190_1.jpg

Motor variációk:

Benzines:

Modell Év Motor Erő Nyomaték
520i 2003-2005 M54B22
6-cyl
125 kW (168 hp)
at 6,250 rpm
210 N⋅m (155 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
2007-2010 N46B20
4-cyl
115 kW (154 hp)
at 6,400 rpm
200 N⋅m (148 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
2007-2010 N43B20OL
4-cyl
125 kW (168 hp)
at 6,700 rpm
210 N⋅m (155 lb⋅ft)
at 4,250 rpm
523i 2005-2007 N52B25
6-cyl
130 kW (174 hp)
at 5,800 rpm
230 N⋅m (170 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
2007-2010 N53B25UL
6-cyl
140 kW (188 hp)
at 6,100 rpm
240 N⋅m (177 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
525i 2003-2005 M54B25
6-cyl
140 kW (188 hp)
at 6,000 rpm
237 N⋅m (175 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
2005-2007 N52B25
6-cyl
160 kW (215 hp)
at 6,500 rpm
250 N⋅m (184 lb⋅ft)
at 2,750 rpm
2007-2010 N53B30UL
6-cyl
160 kW (215 hp)
at 6,100 rpm
270 N⋅m (199 lb⋅ft)
at 2,400 rpm
528i 2007-2010 N52B30
6-cyl
169 kW (227 hp)
at 6,500 rpm
270 N⋅m (199 lb⋅ft)
at 2,750 rpm
530i 2003-2005 M54B30
6-cyl
170 kW (228 hp)
at 5,900 rpm
300 N⋅m (221 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
2005-2007 N52B30
6-cyl
190 kW (255 hp)
at 6,600 rpm
300 N⋅m (221 lb⋅ft)
at 2,500 rpm
2007-2010 N53B30OL
6-cyl
200 kW (268 hp)
at 6,700 rpm
320 N⋅m (236 lb⋅ft)
at 2,750 rpm
535i 2007-2010 N54B30
6-cyl turbo
225 kW (302 hp)
at 5,800 rpm
400 N⋅m (295 lb⋅ft)
at 1,300-5,000 rpm
540i 2005-2010 N62B40
V8
225 kW (302 hp)
at 6,300 rpm
390 N⋅m (288 lb⋅ft)
at 3,500 rpm
545i 2003-2005 N62B44
V8
245 kW (329 hp)
at 6,100 rpm
450 N⋅m (332 lb⋅ft)
at 3,600 rpm
550i 2005-2010 N62B48TÜ
V8
270 kW (362 hp)
at 6,300 rpm
490 N⋅m (361 lb⋅ft)
at 3,400 rpm
M5 2005-2010 S85B50
V10
373 kW (500 hp)
at 7,750 rpm
520 N⋅m (384 lb⋅ft) at
6,100 rpm

 

Diesel

Modell Év Motor Erő Nyomaték
520d 2005-2007 M47D20
4-cyl turbo
120 kW (161 hp)
at 4,000 rpm
350 N⋅m (258 lb⋅ft)
at 1,750-3,000 rpm
2007-2010 N47D20
4-cyl turbo
130 kW (174 hp)
at 4,000 rpm
350 N⋅m (258 lb⋅ft)
at 1,750-2,500 rpm
525d 2004-2007 M57TU2D25
6-cyl turbo
120 kW (161 hp)
at 4,000 rpm
400 N⋅m (295 lb⋅ft)
at 2,000 rpm
2004-2007 M57TU2D25
6-cyl turbo
130 kW (174 hp)
at 4,000 rpm
400 N⋅m (295 lb⋅ft)
at 2,000 rpm
2007-2010 M57TU2D30UL
6-cyl turbo
145 kW (194 hp)
at 4,000 rpm
400 N⋅m (295 lb⋅ft)
at 1,300-3,250 rpm
530d 2003-2005 M57TUD30
6-cyl turbo
160 kW (215 hp)
at 4,000 rpm
500 N⋅m (369 lb⋅ft)
at 2,000 rpm
2005-2007 M57TUD30
6-cyl turbo
170 kW (228 hp)
at 4,000 rpm
500 N⋅m (369 lb⋅ft)
at 1,750 rpm
2007-2010 M57TU2D30OL
6-cyl turbo
173 kW (232 hp)
at 4,000 rpm
500 N⋅m (369 lb⋅ft)
at 1,750-3,000 rpm
535d 2004-2007 M57TUD30
6-cyl turbo
200 kW (268 hp)
at 4,400 rpm
560 N⋅m (413 lb⋅ft)
at 2,000-2,250 rpm
2007-2010 M57TU2D30TOP
6-cyl turbo
210 kW (282 hp)
at 4,400 rpm
580 N⋅m (428 lb⋅ft)
at 1,750-2,250 rpm

 

Alábbi váltókkal voltak szerelve:

  • 6 sebességes ZF S6-37 manuális (2004-2010)
  • 6-sebességes ZF S6-53 manuális (2004-2010)
  • 6-sebességes ZF 6HP19 automata (2003-2007)
  • 6-sebességes ZF 6HP26 automata (2003-2010)
  • 7-sebességes SMG
Forrás: wikipedia
Képek: saját és internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr8014946608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása