Venom

Angyalbőrbe bújt Ördög

Amikor a gonosz megmutatja az arcát
Nem nyílik a motorháztető

ertzui.jpg

Amikor a gonosz jelen van és szívózik veled, az nem a legjobb érzés. A benzin plusz gyufa kombó még nem fordult meg a fejemben (legalább is nem gyakran). Most, hogy kicserélve az izzó, mehetünk kocsikázni bátran, már az sem gond, ha rám sötétedik.  Egy szép nyári napon, út közben kijelezte a fedélzeti számítógép, hogy kevés az ablakmosó folyadék. Itt kezdődött a következő probléma:

Megálltam a legelső benzinkútnál és vettem szélvédőmosó folyadékot. Gondoltam után töltök. Csak én gondoltam így. Venom másképp vélekedett a dologról, nem volt hajlandó megadni magát. Nagyon szuper érzés úgy vezetni, hogy csupa bogár minden és két szúnyog folt között próbálod kitalálni, hogy most az úton mész vagy mellette.


(sajnos nagyon rosszul konvertálta az indavieo, de a lényeg látszik)

Velem nem fog kiszúrni. Nem épp csattantam ki az örömtől és nem is törődök bele a helyzetbe. Fórumokat kérdezgetve és közösségi oldalakat bújva nem találtam semmi használható információt. Ez az én szerencsém. Tehetetlennek éreztem magamat (megint). Ám a robbantott ábrákat nézegetve, eszembe jutott valami: ehhez talán hozzá lehet férni. Reméltem, hogy nincs elszakadva a motorháztető nyitó bowden, mert akkor lesz igazán cumi a dolog. Kettő zár reteszeli a motorháztetőt. Jobb oldali engedett, a bal nem.

img_6298_1.jpg
Az ötlet a következő: valahogy meghúzom kézzel azt a fránya bowdent. De hogy? Amikor a veséket kiszedtem, rájöttem, hogy semmihez nem lehet hozzáférni, ezért más megoldást kell keresni. Erre kellett a robbantott ábra. A nyitó bowden a bal első sárvédőnél megy végig és ott is megy át egyből kettőbe. Leszedtem a bal első kereket (gondolom kereket cserélni mindenki tud, ezért azt nem részletezem hogy került le), majd leszedtem a dobbetétet is. A dobbetétet rengeteg apró csavar fogja és 1-2 patent, valamint a sárvédőbe van a műanyag széle betűrve. Pár perc unalmas játék után jött egy kis izgalom. Eltávolítva a bosszantó csavarok után (itt is van egy.. ott is van még egy...) már nyitott volt a helyzet, hogy kicsit be tudjak nyúlni a motorháztető alá.

img_6297_1.jpg  (sikerült jól megrongálni a dolgokat)

Nem látni semmit. Érzéssel, mint ha... (tudjuk jól). Nagy nehezen kitapogattam a bowdent (kerestem vagy 10 percig), de kézzel esélytelen volt meghúzni. Nagy vakarózások közepette megláttam több vékony köracélt. Akkor már tudtam, hogy hamar össze barátkozom velük. Hajlítgattam jobbra-balra őket és a harmadik próbálkozással már sikerrel is jártam. "Ez az! Beakadt!" Meghúztam és a motorháztető kipattant! "Pezsgőt bontsd!" Szerencsére semmi nem volt elszakadva. A bowden vezető műanyag volt kiugorva a zárnál a helyéről, így az nem tudott megfeszülni. Hogyan és miért? Azt nem tudom. Vissza helyeztem és lecsuktam. Próba remegve: Nyílik! Nagyon szuper! Egy kicsit befújtam (fehér) zsírsprével, mert csont száraz volt mind a két fele. Ezt a problémát is sikerült megoldani bár nem volt könnyű.

img_6379.jpg
Az élet nem ilyen egyszerű és nem ilyen szép. Ezek okozták a legkisebb fejfájást. "Gond van? Nem is kicsi!" Nemsokára újabb problémára kell megoldást keresni.

A bejegyzés trackback címe:

https://venombmw.blog.hu/api/trackback/id/tr4114906482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Venom

Egy E61 35D élete. Ötletek, tippek és hasznos tanácsok BMW E60/E61 szériával kapcsolatban. Valamint egyéb érdekességek a márkáról.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása