A téli felkészülésnél ne csak saját magunkra gondoljunk, hanem azokra is, akik szembe jönnek!
Az egyik és legfontosabb alapja annak, hogy részt vegyünk zordabb körülmények között is a közúti forgalomba a TÉLI GUMI! Ezen abszolút nem érdemes spórolni, mivel életek múlhatnak rajta. Legalábbis, Én nem veszem félvárról, mert szeretnék mindenkit biztonságban tudni, az autót, a mellettem ülőket és a forgalom többi résztvevőjét is. Ne rajtam múljon az a bizonyos dolog. Mondhatjátok, hogy eltúlzom, de nem érdekel.
Gumi választás viszonylag egyszerűen ment, ár-érték arányt figyelembe véve volt pár lehetőség. Azonban a választás a Continental WinterContact TS850P-re esett, mert a nyári gumik egyszerűen lenyűgöztek. Se vizes úton, se 230km/h-nál (Német autópálya, sokszor így is lassúnak bizonyultam) nem volt semmi probléma velük, biztonságban éreztem magam. Ugyan ezt várom most a téligumiktól is. Nem a legolcsóbb és nem is a legdrágább, de jókat olvasni róla. A gumik a jelenlegi 17"-os felnire lettek felszerelve.
Ha már a gumiknál tartunk, fontos az ablaktörlő lapátok állapota is! Ha csíkot húz, cserélni kell! Télen sokat vezethetünk sötétben, esőben, esetleg az előttünk (vagy mellettünk) haladó autó felszórhatja a latyakot. Rossz állapotú lapátokkal csak elkenjünk a szennyeződést és nem fogunk 100%-osan látni ami balesetveszélyes lehet. Itt ugyan olyan fontos szerepe van az ablakmosó folyadéknak is. Kizárólag télit használjunk (akkor is ha büdösebb), mert sokkal magasabb a fagyáspontja mint a nyárinak. Nem fagy be a fúvóka, nem fagynak szét a csövek, valamint a tartály sem. Az ablaktörlő lapátok tartósságát őrizzük meg azzal, hogy mielőtt (reggeli vagy hosszabb távú állás után) rányomunk a törlésre, megbizonyosodunk arról, hogy a szélvédőn nem jegesedett le.
Ha már a folyadékokról van szó, ellenőrizzük a hűtőfolyadékot is. Ezt szinte bármely benzinkúton megtehetjük. Megkéred az ott dolgozó úriembert, hogy segítsen. Dobsz neki egy százast és refraktométerrel egy perc alatt megmondja mi a helyzet. Ha öreg már a hűtőfolyadék akkor érdemes cserélni, mivel idővel savassá válhat és korrodálja a hűtőrendszert. Amennyiben nem kell a csere érdemes -30 fokra belőni. Enyém is annak környéke.
Ami még megkeserítheti téli sietségünk az az akkumulátor. Ha van rá időd ellenőriztesd azt is, ne egy hideg reggelen derüljön ki, hogy a végét járja. Esetünkben ez a csomagtartóban található, ha még nem kerested volna, viszont ha még is baj lenne, a bikázási pont a motortérben van.
Elengedhetetlen még a türelem és az óvatosság! Biztonságban érjen haza mindenki. Induljunk 5-10 perccel előbb, mint hogy sietni kelljen.
Balesetmenteset mindenkinek!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.